מה זה בעצם שירות לקוחות ומה החשיבות שלו?

ksp מבצעים
ksp מבצעים
groo מבצעים

שירות לקוחות – הגדרה

שירות לקוחות הוא סך כל התמיכה שמציעה חברה או עסק ללקוחותיה, הן לפני והן אחרי שהם רוכשים את המוצרים והשירותים שלה.

ניתן לבצע שירות לקוחות במגוון דרכים – בטלפון, במייל, באתר, בחשבונות מדיה חברתית ועוד.

בחברות גדולות פועלת מחלקת שירות לקוחות ייעודית, אך חשוב להבין כי שירות לקוחות נעשה בפועל בכל פעם שהלקוח בא במגע עם העסק או עם אחד מעובדיו.

ksp מבצעים
ksp מבצעים

מהי החשיבות של שירות לקוחות להצלחת עסק?

שירות לקוחות נחשב כיום למרכיב מרכזי ביחסים בין כל עסק ללקוחותיו.

אם בעבר, לקוחות בחרו לרכוש מוצרים בעיקר על בסיס המוצר או השירות והמחירים המוצעים שלהם, לקוחות רבים כיום לוקחים בחשבון גם את איכות שירות הלקוחות של החברה ממנו הם מבצעים את הרכישה.

שירות לקוחות טוב עומד בבסיס חווית לקוח חיובית ויכול לסייע ביצירת נאמנות לקוחות גבוהה לעסק ולמוצריו.

groo מבצעים

ההשפעה של שירות לקוחות בשורה התחתונה של העסק

כלל ידוע בעסקים קובע ש"זול יותר לשמור על לקוחות קיימים מאשר למצוא לקוחות חדשים", ואכן, עלות רכישת לקוחות חדשים מוערכת בפי 6 מעלות שימור לקוחות קיימים.

שירות לקוחות איכותי יכול להגדיל את אחוז שימור הלקוחות בחברה, להפחית את הוצאות השיווק ולשפר משמעותית את שורת הרווח הכללית.

ksp מבצעים

המוניטין של העסק תלוי גם בשירות הלקוחות שהוא מספק

לקוחות שאינם מרוצים משירות הלקוחות שהם מקבלים מחברה כזו או אחרת יכולים לשתף את חוסר שביעות הרצון שלהם ברשתות החברתיות.

בחלק מהמקרים, פוסטים ושיתופים כאלה הופכים לוויראליים ומגיעים במהירות לקהלים גדולים.

שירות לקוחות טוב ויעיל יכול למנוע פגיעה במוניטין של העסק ולהתמודד במהירות עם מקרים של חוסר שביעות רצון מלקוחות.

groo מבצעים

לקוחות מוכנים לשלם יותר עבור חוויה טובה יותר

לקוחות רבים יודעים להעריך חווית לקוח טובה. סקרים מראים כי 86% מהצרכנים מוכנים לשלם יותר עבור חווית לקוח טובה יותר, וחווית לקוח טובה קשורה ישירות גם לשירות לקוחות מעולה.

כתיבת תגובה